Un duș bun e mai mult decât a-ți face igiena zilnică. Un duș bun e o experiență, un ritual de a începe sau încheia o zi. Dimineața, ca și cum te-ai dezbrăca de o pijama invizibilă, de toxinele eliminate noaptea, prin somn, pentru un start fresh într-o nouă zi. Sau, dimpotrivă, seara, să ”wash out” ”încărcătura” de peste zi și să te cuibărești clean & well smelling în fotoliu. Dar cel mai cel e dușul de după sport. Cum merg seara, și sunt la 3 minute de sală, ”aterizarea” acasă, direct în baie e de-a dreptul o recompensare – am fost activă, am transpirat (natural body detox), merit o aromaterapie la duș cu niște produse mișto.
Așa se face că am redescoperit uleiul de duș, acum îl am pe cel de la Yves Rocher, Argan&Rose Hammam Shower Oil. Cu o textură mieroasă și delicată, curăță și lasă pielea moale. Să nu mai vorbim de parfumul subtil. Se pune foarte mult accent pe mediu în ultimul timp, și companiile nu ratează nicio ocazie să menționeze că sunt ecofriendly, așa că din câte înțeleg eu de pe flacon, acesta e reciclabil și conținutul biodegradabil. Ceea ce e foarte bine.
De la un brand drag mie, soleshop.ro am niște produse Dr. Konopka’s, little herbal company. Un body scrub și un soothing hand&body wash mi-au aromat subtil dușurile recente. Cu toate etichetele de 98% ingrediente naturale, vegan etc, reiau mai jos subiectul vegan și cruelty free. Săpunul de mâini și corp l-am folosit în special pentru corp, nu face foarte multă spumă instant, dar are un parfum autentic de ulei esențial de levănțică. În general nu mă omor după lavandă, dar e relaxantă. Body scrub-ul, în schimb, are un miros înnebunitor de pin. Cred ca e principalul motiv pentru care îl folosesc, pentru că, de obicei, nu consider exfoliantele corporale ca fiind mandatory. Pentru că poți face exfolierea/gommage-ul la fel de bine cu buretele sau, în cazul meu, cu mânușile de baie.
Mânușile de baie
Le-am găsit la Kaufland și mi se par geniale. Sunt mai ușor de folosit decât bureții, pentru că ajungi cu degețelele și prin spate, mai ușor, dacă nu ai o perie cu coadă lungă. E bine și cu o mănușă, dar eu recomand două. Cu mânușa de baie, fiind abrazivă, poți să obții o exfoliere ușoară sau mai profundă, depinde cât de ”harsh” ești. Totuși, pentru că îmi place mult body scrub-ul dr Konopka, exfolierea mai profundă o fac mânușă+scrub și îmi place cum se simte pielea, mai ales pe zonele mai rugoase (coate/genunchi). Și nu am piele sensibilă.
Un alt brand care merge foarte tare pe mediu este Love Beauty and Planet. Misiunea lor e să aibă niște emisii de carbon așa scăzute, ca și cum n-ar exista. Bineînțeles, ambalaje reciclabile și formule 92% vegetale, vegane all the way. Îmi plac enorm flacoanele și prezentarea. sunt curate și moderne. Gelul de duș Coconut Water and Mimosa Flower radical refresher l-am început recent, are un parfum delicat și consitență transparent/verzuie. Produsele sunt produse de Unilever, dar au cont propriu de Instagram. La vânzare, le-am găsit în Douglas.
The cruelty free bullshit
Îmi place să folosesc produse cât mai naturale, însă nu sunt foarte impresionată de etichete de tip vegan și cruelty free. Nu tot ce zboară se mănâncă, dacă un produs e etichetat peste tot cruelty free, nu înseamnă că e, într-adevăr așa, iar dacă un produs NU are etichetare cruelty free, nu înseamnă că în laborator taie și spânzură iepurași. În primul rând, din câte știu, în UE e interzisă testarea pe animale la cosmetice, așa că există firme care n-o fac, cum e Farmec, dar nu ”se bat în etichete” să atragă atenția. Deși cred că i-ar ajuta la vânzări, că lumea reacționează la asta. Tot din modesta mea cunoștință, FDA nu reglează prea bine testarea cosmeticelor pe animale, așa că ingredientele active pe care le iau companiile de la furnizori este foarte probabil să fie testate pe animale, pentru siguranță. Formula finală, da, probabil să nu fie testată pe animale, însă ingredientele trebuie deja să fie safe. Venind din domeniul ”medico-farmaceutic”, nu prea sunt ușor de dus de nas cu formulările de marketing, pentru că testarea pe animale e necesară în special la medicamente și tratamente cărora trebuie să li se stabilească doza terapeutica minima, doza maxima la care nu sunt efecte adverse, doza letala, și așa mai departe. Cine a făcut toxicologie, știe despre ce e vorba și de ce este imposibil de evitat. Însă la cosmetice nu e musai necesar, deși aproape sigur se testează pe animale. Apoi mai e proveniența ingredientelor. Chiar dacă sunt vegetale, plantații bio, pot să nu fie cu adevărat cruelty free. Au fost discuții despre numărul îngrijorător de copii folosiți în munca pe plantații, ceea ce ilegal. Și nu prea etic și cruelty free. Deci luați cu scepticism toate etichetele astea cu ”vegan” și ”cruelty free”, pentru că fiecare industrie are scheleții săi ascunși în diverse zone ale activității lor. De la obținerea produsului brut, la prelucrare și wholesale, până la client. Asta nu înseamnă că nu e ok să optați pentru produse cu o formulare mai naturală, dimpotrivă. Cele de mai sus cunt câteva exemple de produs mai natural. Optați pentru formule mai curățele, face mai ales bine psihic 🙂 Și asta contează enorm.