Lifestyle

Cluj-Napoca, oraşul meu cu Farmec!

Somată fiind de stimabilul Dan Ciulea să scriu pe un asemenea subiect 🙂 mă execut fiindcă nu am de ales. Şi n-am de ales fiindcă nici eu nu îmi dau de ales, deoarece merită oraşul meu lucrul acesta.
(sursă foto)

Ce are Clujul atât de fain, din punctul meu de vedere? Păi, să vedem, în primul rând, Clujul are un cuvânt greu de spus în industria cosmetică. Farmec este gigantul cosmetic naţional nr. 1, un nume la care ţinem nu numai noi, tinerii, ci şi părinţii şi bunicii noştri. Nu doar pentru că are o tradiţie de 120 de ani, sau pentru că singurul deodorant de pe vremea lui Ceaşcă era Favorit şi alte detalii trecute, ci pentru prezent, fiindcă se bucură de o notorietate imensă în plan naţional şi internaţional datorită calităţii produselor sale. Fiindcă în fiecare casă se găseşte sau s-a găsit cel puţin un produs Farmec. Fiindcă sunt clujence cărora numai Farmec le place. Fiindcă sunt românce cărora numai Farmec le place. Şi eu mă număr printre fanele Farmec la multe produse.

În al doilea rând, Clujul are Cosmetic Plant, o altă firmă de cosmetice bestială, mai recentă dar cu o arie de acoperire naţională deja destul de vizibilă. Cu ceva marketing, această firmă a prins contur în ochii clujencelor şi româncelor şi va creşte mult, dacă o ţine tot aşa, cu produsele de o exigentă calitate (vezi reviewurile mele).

Clujul are Proplanta, un important producător de nutraceutice, foarte recomandate şi apreciate de medicii cu orientare naturistă, însă şi săpunurile 100% naturale demenţiale. Timid îşi face prezenţa şi Etera, o altă companie clujeană frumoasă, prin gamele sale Plant Activ şi Etera, cu pastele de dinţi mult apreciate de medicii homeopaţi. Cu paşi micuţi, dar siguri, producătorul exclusiv de săpunuri 100% naturale Ecovera, este tot o firmă clujeană, ale cărui săpunuri ne bucurăm să le găsim prin magazinele naturiste sau bio. De ce am lua săpunuri naturale din import, dacă avem deja variante la noi acasă, în România, în Cluj?

Trecând mai departe, Clujul se mândreşte cu singurul producător exclusiv de parfumuri din ţară, Vioris. Vioris a luat naştere acum 20 de ani, la iniţiativa şi din pasiunea doamnei Viorica Opris, care “şi-a făcut ucenicia”, să spunem aşa, înainte de 89, în laboratoarele Farmec şi la formări în străinătate. Ce pot să vă spun că îmi place la parfumurile Vioris este persistenţa. Aceea cu care se laudă marile companii internaţionale. Şi, bineînţeles, ingredientele parfumurilor. Preferatul meu de la Vioris rămâne persistent inclusiv după duş.

De ce mai e Clujul bestial? Datorită renumitei fabrici de încălţăminte Clujana, cu istorie din 1911, care a încălţat toată ţara şi care produce foarte mult pentru export. Oare mai are nevoie de prezentare aditională? Un alt producător de încălţăminte din Cluj este Class Shoe, cu o făbricuţă în cartierul Iris, ce produce mai mult pentru export. Noi, fetele, ştim de City Chic.

Un alt nume clujean cu rezonanţă internaţională este Jolidon. O caracteristică a Jolidonului este că peste tot pe unde vinde, vinde în magazinele proprii. Confecţiile sale sunt apreciate nu numai la noi, ci şi în occident. Să nu uităm de costumele de baie sexy pe care le fac, că tot vine vara :D.

Clujul are designeri locali, care fac hăinuţe foarte faine şi unice, pe doi am reuşit să îi cunosc, iar pe restul urmează. Mulţi nu îşi scot nasul din ateliere şi sunt cunoscuţi “din vorbă în vorbă”. Un magazin mai vizibil, condus de o desgineră, este Guara.

Clujul are magazine online, de care ne folosim, chiar dacă nu contează foarte mult locaţia, vezi Fashion Net, Sosetăria, Makramilka îmi vin acuma în minte doar şi multe, multe bloguri de handmade.

Clujul are saloane de înfrumuseţare şi de hairstyling bestiale. Îmi vine în minte EnVogue şi R&L HairStudio, unde cunosc activitatea lui Raul Tisa de mai bine de 10 ani, şi pe a lui Laur de mai puţin, dar e salonul meu de suflet. Avem cel mai beton club de sport pentru fete, de step, tae bo, dance step, krav maga şi alteleee… Aiyana!

Şi, ca să închei “felia mea”, aş menţiona şi ceva din domeniul sănătăţii, compania Plant Extrakt, cu preparate gemoterapice foarte preţioase, de o calitate de standarde internaţionale şi rămurica de producţie homeopată. Legat de homeopatie, trebuie să mai menţionez că producţia homeopată a pornit din Cluj. Nu mă mai intind în sfera medicală clujeană, unde ar fi de spus multe lucruri bune, poate cu o viitoare ocazie.

Acestea sunt doar câteva exemple pentru care Clujul este demenţial! 🙂 Pe bună dreptate capitala Transilvaniei.

post editare, 15.06.2010

Am uitat să menţionez de Argos, producător de lenjerie intimă clujean, concurent Jolidon, însă nu ştiu care este statutul său acum, având în vedere că fabrica nu mai e unde o ştiam. Însă magazin mai există.

Beauty blogger. Mainly. Lifestyle and fashion posts, also. :)

Comments (10)

  • Splendid articol, Sigina!
    Imi vin in minte si Terapia si mai noul proiect http://www.trilulilu.ro , care tot cu o echipa clujeana a pornit. si cate si mai cate!

  • Pai da, numai ca am zis ca nu ma intind si pe alte felii, pe farmaceutice si online prea mult, m-am mentinut pe sfera beauty si lifestyle, las sa mai scrie si altii 🙂

  • Aceste e website’ul L&R: http://www.lrstudio.ro/ 🙂

  • ioi mersi 🙂 il adaug acum.

  • Toate ca toate, da nu-i nimic ca fashion-netu :)))
    Si daca n-ar fi Sigi, de unde am sti noi de toate minunatiile astea?

  • Superb!
    Asta e motivul pentru care am vrut sa fai acest articol… asa de multe informatii am aflat!
    Superb! 90% din info-urile citite … erau inexistente inmintea mea 😀
    Si o sa inchei cu
    Cluju e un oras bestial si ma bucur ca sunt un locuitor a lui! 🙂

  • Nu vorbesti un pic despre parfumurile Vioris intr-o postare viitoare? Suna si arata foarte interesant!

  • ba da, dar am primit in testare mostre din toate parfumelele si evident ca unele mi-au placut mai mult si le-am purtat tot pe alea. mai incerc cateva si le fac un review. 🙂 in uichend, poate, ca atunci am mai multa vreme.. relativ 😀

  • Pacat ca Farmec-ul nu o sa mai aiba mult de trait… la cum o duce in ultima perioada nu-l mai vad peste 7-8 ani…

    “notorietate imensa in plan national”… nu sunt de acord
    Farmec-ul are vanzari foarte foarte putine… deja li se merita sa aduca tuburi de China si sa nu mai faca ei… nu e chiar asa roz situatia acolo…
    Pacat ca unii au construit ceva aici in Cluj si altii distrug.. sa speram ca o sa se schimbe lucrurile 🙂

  • noi nu stim dedesubturile, dar ce e clar e ca are o notorietate imensa, stii ce inseamna asta? nu exista romanca care sa nu stie ce e Farmec, sau care sa nu fi incercat Farmec. Evident, nu vorbim de copile care stiu numa de Loreal si de Vichy.