Hotspot Fashion, unde fashion meets tech, în cadrul conferințelor Tecomm, a avut loc joi, la Grand Hotel Italia, după cum anunțasem aici.
Conferința s-a desfășurat într-un cadru elegant oferit de Chic Ville, într-o atmosferă neașteptat de caldă, în care am avut senzația că suntem la o poveste la o cafea, unde mai mulți oameni interesanți ne-au împărtășit experiența lor de fashion în online: fie designeri, fie bloggeri, posesori de magazine online sau oameni care, prin natura activității pe care o desfășoară, pot aduce un impact asupra sectorului de comerț online în modă.
Acest lucru s-a realizat prin prezența dnei Liana Martin (fashionandbeauty.ro) ca moderator, care a făcut ca prezentările și discuțiile să fie mai personale. Andreea Belțic owner Alo-Moda ne-a vorbit despre autenticitatea conținutului online. Mi-a plăcut mult exemplificarea sa: 19% din cuplurile căsătorite din România, participante la studiul ei, s-au cunoscut online. Cum ar fi fost dacă ceea ce ar fi afișat online nu ar fi corespuns cu realitatea? Pentru mine, nu a fost neapărat o noutate ci o confirmare că ceea ce fac, fac bine. Și, cumva, venit exact la țanc, pentru că ajunsesem să mă întreb dacă oamenii care mă citesc vin aici pentru ceea ce sunt eu și pentru că ce le povestesc e real sau pentru inspirație, așa încât nu contează dacă e real sau nu? La fel, am început să mă întreb dacă lumea vrea să mă vadă fotosopată, cu zero celulită și 100% perfectă, ar trebui să îi dau ce dorește să vadă (apropo de comentariile malițioase)? Acum m-am convins că nu. Pentru că dacă ești fotoșopată – de ce ești, dacă ai o umbră de celulită – de ce ai (pentru că e normal să ai, toate avem!!!). Discursul Andreei m-a convins să mențin autenticitatea conținutului blogului meu și să ofer cititoarelor tot ceea ce pot mai bun.
De asemenea, Andreea a vorbit puțin despre evoluția bloggingului de fashion, care prin 2007-2008 se axa mai mult pe conținut, apoi au luat amploare postările cu fotografii fashion, ca apoi să se întoarcă la conținut, alături de poze. Este adevărat că azi, dacă intru pe un blog de modă, un titlu și niște poze frumoase nu mă încălzesc, e nevoie de un story frumos. Nu cantitatea de text, ci ceea ce transmite textul contează. Să fie inspirator. Informația transmisă de Andreea este de bun simț, nu ai ce căuta în blogging fără ea: conținut de calitate, nu doar imagine, onestitate, transparență, pasiune, încredere, inspirație, loialitate, căldură, poveste – atributele care să caracterizeze un conținut de calitate.
Mirela Bucovicean de la Molecule F a primit caracterizarea mea în primele 5 minute după ce a deschis gura: o femeie stilată, profesionistă, care și-a interiorizat meseria astfel încât pare să îi fie o a doua natură. Fata asta e de o modestie dobândită prin disciplina muncii, pe care atunci când o ai, conceptul fițe nu mai există. A vorbit despre branding personal și despre greșeli, despre overexposure, despre diferențele de calitate dintre persoanele publice – o asistentă dezbrăcată de tv nu este un lider, ci exemplu social stricat – un soi de așa nu, și despre the basics în brandigul personal – toate astea, cu o naturalețe și o căldură debordante, I guess it’s her own personal branding 🙂
Din discursul următor, Fashionable by Google, am aflat că se vor ține webinare adwords de fashion o dată la două săptămâni, o modalitate de formare excelentă a celor care doresc să aibă o afacere de modă online, gen magazin.
Colby Hanks este Online Analyst la Estèe Lauder, companie care controleaza peste 50% din piata cosmeticelor din SUA si care, in prezent, deţine 27 de branduri puternice precum MAC, Clinique, Crème de la Mer şi licenţele parfumurilor Donna Karan, Michael Kors, sau Missoni. Colby m-a impresionat prin profesionalism – stăpânește toate tainele analytics-ului așa cum aș vrea și eu cândva și prin abilitățile de comunicare și energia pozitivă pe care a emanat-o, în timp ce povestea despre cum se înregistrează vizitele, despre bounce rate și alte elemente de bază ale G.A. By the way, accesarea aceluiași site de pe dispozitive diferite, se înregistrează ca vizitatori diferiți 😉
Interviul cu Alina Ceușan și Andreea a dezvăluit câteva aspecte despre colaborarea Alinei cu brandurile aflate sub egida online a Andreei și seriozitatea cu care Alina își respectă contractele, făcând din blogul său – inițial proiect de facultate, unul din cele mai succes bloguri de nișă.
Tulemod crează o nouă paradigmă în lumea modei prin serviciul de e-commerce Atelier dezvoltat în SUA. Aplicația sprijină distribuitorii și brandurile în crearea de stocuri virtuale și oferă utilizatorilor o experiență online antrenantă. Prin scanarea feței și selectarea tipului de corp și de păr, utilizatorul își crează un avatar realist care poate fi folosit pentru probarea hainelor. Utilizatorul încearcă haine pentru a vedea cum i se muleaza pe corp sau cum se asortează. Atunci când este multumit, poate să achiziționeze toate hainele selectate printr-un singur click, direct de pe site-urile dedicate, fără a fie nevoit să le viziteze, unul cate unul. Aplicația va fi folosită atât de clienții online cât și de designeri sau lanțurile de distribuție.
A fost multă informație de calitate cu care, probabil, un A-lister este deja familiar, dar esențială pentru cei care sunt la început sau cei care nu cunosc anumite aspecte ale comerțului online. Țin să spun că discursurile m-au prins și nu am șters-o de la eveniment cum aș face-o în mod nromal, dacă m-aș plictisi, ci am rămas până la sfârșit ..și la after party. Cu această ocazie am mâncat și plăcintă cu dovleac, de care îmi doream de când a început toamna. Lucky me & felicitări Gloria pentru eveniment! Mai multe poze aici.
Self: blogger oficial 😀
Comments (1)
In nici un caz dressul nu merge cu genul ala de botine,my opinion :d